Sovmorgon och liten brunch

Jag vaknade med träningsvärk och ett stort sötsug idag. Har sovit dåligt på sistone, och börjar jobba först 16.00 idag, så jag tog en riktigt slö morgon. Låg och morgnade mig i sängen ända tills matfönstret öppnade, och gjorde sen denna kickass jävla brunch:
 
 
Muffinsen är huur enkla som helst, gjorde dem med inspiration från: http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/kategori/113080-frukost/
 
Banan och kokosmuffins
1 ägg
1/2 dl gryn (jag tog blandade gryn av havre och råg)
1 mosad banan
1 tsk vaniljpulver
1/2 dl kokosflingor
(1 msk hampaprotein)
(1 nypa camu camu-pulver)
(Lite kokosolja)
 
Blanda ihop alla ingredienser och klicka ut i tre muffinsformar. (De inom parentes är inte nödvändiga om du inte vill ha lite extra health ;)) Micra på full effekt i ca. 2,5 min.
 
Till muffinsen drack jag världens kanske godaste te. White tea chai från Four O´clock. Organiskt, fairtrade, giftfritt. Helt fantastiskt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Krigarprinsessan

Träning, kost, tankar och inspiration.

RSS 2.0