Update periodisk fasta

Nu har jag fastat i 43 dagar.
Fem veckor till midsommar.
19 dagar till 1 juni.

Har inte gjort några mätningar förra veckan, utan velat gå mer på känsla. Men ska kolla när jag kommer in till gymmet idag. Tror inte det är någon jätteskillnad dock. Har stagnerat lite grann, hållit fastetiderna bra men fortfarande inte tänkt så jättemycket på vad jag ätit, bortsett från att jag faktiskt börjat skära ner på socker och kolisar. (Även igår då jag åt hos mamma!!)
Idag drar jag igång lite mer seriöst.
Bättre struktur på måltiderna rent tidsmässigt. Ännu mindre kolisar. INGET socker. (oh God!)

Alla i hela gymvärlden börjar ju med morgonpromenader när sommaren närmar sig. Som en sekt nästan. Man ska powerwalka, inte jogga för då tappar man muskelmassa. Man ska gå på fastande mage för att bränna mer fett än kolhydrater...
Enligt min erfarenhet och utbildning är det enklare än så.
Gör du av med mer energi än du stoppar i dig går du ner i vikt. Äter du tillräckligt med protein (0,8 g per kg kroppsvikt och dag för en vanlig motionär enligt Livsmedelsverket, något mer om du tränar mycket) så tappar du inte muskelmassa.

Jag tar ju ofta promenader hur som helst, med tanke på Aiakos. De vill jag dock göra till vår quality time. Ingen stress eller hets, snarare tid för att andas.
Cardio får jag i mina spinningpass. Jag ser alltid till att ha druckit aminosyror innan om jag inte hunnit äta nåt. De få gånger jag har tränat på helt fastande mage har jag knappt orkat hela passet och fått galna blodtrycksfall.

Denna vecka har jag två extra spinningpass, och på fredag premiär-instruerar jag i ruffie på Flex. Blir väldigt mycket träning och jobb i veckan, så det känns skönt att jag har vilat mycket under förra. (Bara tre träningsdagar.)

Startar i kväll med spinn25, cx och sen snabbt till Vasaparken för att ruffa!

Ha en skön dag! Glöm inte att lyssna på kroppen och andas ibland.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Krigarprinsessan

Träning, kost, tankar och inspiration.

RSS 2.0