Världens bästa kollega?

Jag fick hoppa in med kort varsel och jobba i repan under helgen.
Då Aiakos är nyopererad och inte låter tassen vara när han är ensam, var mitt ultimatum att jag skulle få ta med honom.

Han var så duktig, låg som ett litet ljus under skrivbordet. När jag stängde ner gymmet knatade han lydigt bredvid och höll sällskap när jag plockade vikter.
Det är så mycket roligare att jobba när han är med! Som att ha en liten kärleks-skatt gömd vi fötterna.
Han passar rätt bra i gym-miljön också, biff som han är.

Vi har ju en alldeles underbar sjukgymnast, Carin, i våra lokaler. Hon behandlar bland annat med medicinsk laser, som lindrar smärta och påskyndar läkning av skador. Den får jag låna till Aiakos ibland, eftersom han är väldigt stel i ena bakbenet. Så jag passade på att behandla med den också. (Man kan inte göra fel eller överdosera den, så jag vågar behandla själv.)

Om någon av er läsare har någon skada som ni behöver behandla kan jag verkligen rekommendera Carin!
Hon är utbildad i England och har en bredare kompetens än många svenskutbildade sjukgymnaster, men håller ändå humana priser! Hon behandlar med akupunktur, massage, triggerpunktsbehandling och mycket mer. Men framförallt är hon en fantastiskt varm och omtänksam människa som ligger mig väldigt nära hjärtat!

Hennes webbside-adress: http://www.carinssjukgymnastik.se



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Krigarprinsessan

Träning, kost, tankar och inspiration.

RSS 2.0